اِیمی

ایمی واین‌هاوس مرد. ایمی عزیز، تو نباید می‌مردی. حتماً خیلی‌ها این را این روزها گفته‌اند یا نوشته‌اند. خانم سا-دوست‌دخترم- هیچ‌وقت از تو خوشش نمی‌آمد. چون صدای تو روی اعصابش بود. و البته خط چشم‌هایت هم روی اعصابش بود و جدا از آن از آن‌جا که او هم مثل خودت یک زن است، تو روی اعصابش بودی. شرمنده. اما در مورد من، قضیه متفاوت است. یعنی تو روی اعصابم نبودی و خط چشمت هم روی اعصایم نبود و همین. تازه من طرفدار صدایت بودم.  و چه‌قدر بک تو بلک گوش می‌کردم؟ حالا هنوز معلوم نیست تو چرا مرده‌ای. آیا خودکشی کردی؟ یا مست بودی و چند تا خواب آور- مثلاً سی تا- را تصادفی انداختی بالا؟ یا کُک و الکل را قاطی زدی سنکوپی کردی، حساسیتی داشتی یا چه و چه؟ اهمیتی هم ندارد که کدام. می‌خواستم بگم می‌دانستی که هر کدام از این‌ها هم که باشد، با موریسن، هندریکس، جپلین در یک رده طبقه‌بندی میشوی؟ چیزی از این بهتر سراغ داری؟ چون من ندارم. اتفاقاً من منشت در اجرای کنسرت‌های اخیر را دوست داشتم. به نظر من این‌که میله‌ی -یا حالا پایه- میکروفون را پرت کنی و مخاطب را به کون خود پنداری یک‌جور رفتار راک‌استار گونه است و من طرفدار رفتار راک‌استار گونه‌ام و برای همین است که از لیام گالاگر خوشم می‌آید هرچند باعث شده باشد اوئسیس دیسبند شود. هرچند به برادرش مشت زده باشد یا گیتارش را شکسته باشد. این نشان می‌دهد او خودش است و عقیده‌اش را بر مصالح و آبرو -آبروی گروه مثلاً- مقدم می‌دارد که من فکر می‌کنم که تو همین‌طور بودی و راستش را بگویم من حتی کمی به تو نظر هم داشتم. هر چند مردم می‌گویند که تو زشتی اما به نظر من تو زیاد هم زشت نبودی و من هم زیاد خوشگل نیستم و هر روز هم دارم زشت تر می‌شوم و بین زشت‌ها انسانیت جایگاه رفیع‌تری دارد، به عینه دیده‌ام. و برای همین یک دلیل مسرت‌بخش دارم که هر چند زشت می‌شوم، ولی فُلان. در ضمن تو سکسی بودی. از نظر من تو سکسی بودی و از بابت من خیالت راحت باشد و به نظر من حتی موهای تو هم زیاد مسخره نبود. هرچند امینم و دیگران تو را مسخره کردند، اما به تخمت. مگر امینم خودش کیست؟ امینم هم یک بازنده است که اگر نبود انقدر خوب نبود. چون من طرفدار امینم هم هستم. ولی بیا راجع به خودت صحبت کنیم. چون این نوشته در مورد توست. البته الان که فکر می‌کنم میبینم حرف زیادی برای گفتن ندارم و تمام حرف‌هایم را زده‌ام. می‌خواستم بگم مردنت ناراحتم کرد.

یک دیدگاه برای ”اِیمی

  1. آره واقعا جا داشت یه یادی ازش بکنی!
    .
    .
    .
    .
    مسخره کردم و این هیچ ربطی به جنسیتم نداره البته.
    این از من
    دیگه اینکه آخه این بدترکیب کجاش سکسیه؟ صداش باحال بود ولی تا زمانی که تصویر نداشت.
    ایضا اینم ربطی به جنسیتم نداره .

  2. «امینم هم یک بازنده است که اگر نبود انقدر خوب نبود»
    اسیر طرز فکرتم V

  3. وای کاش باشی بعد از اینکه منم مردم از این متنا واسم بنویسی، خیلی دوس دارم نوشته ها تو. می خوایم از الان بنویس میذاریمش کنار بعد مرگم رو می کنیمش!

  4. وقتی شروع کردم تو غرب(اروپا و امریکا) زندگی کردن، از اینکه اسرائیلی ها از مصیبتی که سر قوم یهود اومده سواستفاده کردند و دنیا رو به نفع خودشون قانون بندی کردند و از هر کشوری سر آن ماجرای سیاه لعنتی یک جوری باج گرفتند و می گیرند، همین شد که نسبت به یهودی جماعت از نوع معروف، پول دار، قدرتمندش بدم اومد. و بر همین مبنا وقتی این زن ه مرد، تا قبل مردنش هم نمی شناختمش، فهمیدم یهودی بوده، خیلی برام مهم نبود. البته مرام انسانیم سر جاش هست و از مرگ هر جوونی به خصوص، ناشاد میشم یا حداقل خوش آیندم نیست اما چون یهودی معروف پول دار و انگلیسی بود، اهمیتی برام نداشت. راستی نگفته بودم که از انگلیسی ها هم برای اب زیرکاه بودن هاشون اگر بیش از یهودی معروف و پول دارها نباشه، کمتر هم نیست که بدم میاد.

  5. خجالت نداره که، بذار بگم هیچ کدوم ازاین اسمایی که گفتی رو نمیشناسم. البته اوندفه که به گلستون بری اشاره کردی و باعث شدی که من برم کل آلبومای ردیوهدو دانلود کنم و مث یه داروی تلخ سعی کنم همه شو بخورم. اما ایندفه کور خوندی. فقط میتونمبگم که هرکی بودخدا بیامرزدش (اهایناسپیس گاییدمارو دکمه ش کارنمیکنه)

  6. امروز داشتم خاطرات خاک گرفتمو مرور می کردم و بک تو بلک گوش میدادم یهو فهمیدم که چقدر ایمی رو دوست داشتم(دارم)… دلم براش خیلی تنگ شده با اون «رفتار راک استار گونش» و اون خط چشماش…

بیان دیدگاه